Kid playing with two dinosaurs

Υπηρεσίες

Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία Παιδιών
Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία Εφήβων, Νέων Ενηλίκων
Ψυχοθεραπεία Γονέα, Γονέων, Φροντιστών σε συνδυασμό με το Παιδί, Έφηβο, Νέο Ενήλικα
Συμβουλευτική Γονέων

Δυσκολίες με τις οποίες μπορώ να βοηθήσω:

Θλίψη και συνεχής ανησυχία
Άγχος 
Φόβοι και φοβίες
Επιθετική και βίαιη συμπεριφορά
Ανασφάλεια, έντονη συναισθηματική συστολή και έλλειψη αυτοπεποίθησης. 
Δυσκολία αποχωρισμού, συμπεριλαμβανομένης της δυσκολίας εγκατάστασης σε νέα περιβάλλοντα
Σχολική άρνηση
Προβλήματα στις σχέσεις με μέλη της οικογένειας
Δυσκολίες σχετιζόμενες με το φαγητό, οι οποίες μπορεί να λαμβάνουν διάφορες μορφές (ελλιπής σίτιση / υπερκατανάλωση τροφής / υπερβολική ενασχόληση με το φαγητό, ποιες τροφές είναι αποδεκτές κ.λπ.)
Δυσκολίες στον ύπνο
Αντικοινωνική συμπεριφορά
Δυσκολίες σχετικές με τη δημιουργία και διατήρηση φίλων
Μαθησιακές δυσκολίες
Αυτοτραυματισμός
Αυτοκτονικές σκέψεις ή/και απόπειρες αυτοκτονίας
Νευρο-αναπτυξιακές διαταραχές (π.χ. Αυτισμός, ΔΕΠΥ / ADHD) και συναφείς δυσκολίες (π.χ. δυσκολίες ύπνου, άγχος, κατάθλιψη, κλπ.)
Δυσκολίες που απορρέουν από δυσφορία φύλου (π.χ. κατάθλιψη, έντονο άγχος, κλπ.)
Ψυχικό τραύμα το οποίο μπορεί να αφορά σε ένα μεμονωμένο τραυματικό περιστατικό ή σε χρόνιο τραύμα
Ειδικές δυσκολίες που σχετίζονται με παιδιά και νέους που έχουν υιοθετηθεί ή βρίσκονται σε ανάδοχες οικογένειες.

Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία παιδιών

Κατά καιρούς, σύμφωνα με το εξελικτικό στάδιο ανάπτυξης και ανάλογα με τις συνθήκες και τα γεγονότα (αναπάντεχα ή μη) της ζωής τους (π.χ. αλλαγή σχολείου, δυσκολίες στις σχέσεις με γονείς / φροντιστές / φίλους, απώλεια σημαντικών προσώπων), τα παιδιά μπορεί να βιώνουν σκέψεις, συναισθήματα και εμπειρίες που δεν μπορούν να κατανοήσουν ή/και να εκφράσουν με λόγια. Άλλες φορές, τα παιδιά μπορεί να είναι σε θέση να μιλήσουν για τα συναισθήματά τους, αλλά αισθάνονται «κολλημένα» σε αρνητικά μοτίβα. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα παιδί μπορεί να επηρεάσουν τη συνολική ανάπτυξή του ή και συγκεκριμένους τομείς της λειτουργικότητάς του, όπως η οικογενειακή ζωή, οι σχέσεις με τους συνομηλίκους του ή και η ικανότητά του να παρακολουθήσει και να συμμετέχει στα μαθήματά του στο σχολείο. 

 

Παρατηρώντας προσεκτικά την κλινική εικόνα ενός παιδιού και ανταποκρινόμενη στο παιχνίδι και τους διάφορους τρόπους έκφρασης και επικοινωνίας του, στόχος μου είναι να συνθέσω μια ενδελεχή εικόνα της συνολικής ανάπτυξης και της προσωπικότητας του παιδιού, η οποία θα συμπεριλαμβάνει τα δυνατά του σημεία, αλλά και τις δυσκολίες του. Η δημιουργία μιας ισχυρής θεραπευτικής σχέσης είναι το κύριο εργαλείο για τη σύνθεση της εικόνας αυτής, αλλά και για τη βελτίωση της ψυχικής υγείας και κατά συνέπεια της λειτουργικότητας και της καθημερινότητας του ατόμου. 

 

Συνολικά, ο στόχος της παιδο-ψυχοθεραπείας είναι να υποστηρίξει το παιδί να βρει νέους, ευπροσάρμοστους τρόπους έκφρασης και ρύθμισης των συναισθημάτων και σκέψεών του. Κατά συνέπεια, αναμένεται η προώθηση της ατομική ανάπτυξης, της πλήρους αξιοποίησης των δυνατοτήτων του παιδιού, αλλά και το ‘χτίσιμο’ της αυτοεκτίμησης και της συναισθηματικής ανθεκτικότητάς του. Ταυτόχρονα, η οικοδόμηση και διατήρηση πιο θετικών και ασφαλών σχέσεων με τους ανθρώπους γύρω από το παιδί (γονείς, φροντιστές, συνομηλίκους, δασκάλους, κλπ.) αποτελούν καίριους στόχους της θεραπευτικής δουλειάς.

Ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία εφήβων

Η εφηβεία μπορεί να είναι μια δύσκολη περίοδος καθώς οι νέοι αντιμετωπίζουν σημαντικές προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες για ανάπτυξη. Οι έφηβοι περνούν από μια περίπλοκη διαδικασία ‘διαπραγματεύσεων’, τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών, αλλά και αλλαγών στις σχέσεις τους με τις οικογένειες και τους φίλους τους. Οι κρίσεις στην εφηβεία μπορεί να είναι προσωρινές και συχνά επιλύονται μετά από μια περίοδο σταδιακής αναπροσαρμογής. Ωστόσο, κάποιες φορές οι δυσκολίες στην εφηβεία μπορεί να γίνουν περίπλοκες και να επιβαρύνουν πολύ το νέο άτομο και την οικογένειά του. 

Η ψυχοθεραπεία εφήβων στοχεύει στην παροχή ενός αξιόπιστου και εμπιστευτικού θεραπευτικού χώρου μέσα στον οποίο ο νέος θα μπορεί να εκφράσει και να κατανοήσει τα συναισθήματα που μπορεί κρύβονται πίσω από τη συμπεριφορά του. Αυτός ο χώρος σκέψης επιδιώκει να βοηθήσει ένα νέο άτομο να επιστρέψει σε μια πιο υγιή και ικανοποιητική αναπτυξιακή τροχιά, καθώς και να βρει τρόπους να δημιουργήσει πιο ικανοποιητικές σχέσεις. 

Είναι χρήσιμο να αναφέρω ότι ένα συγκεκριμένο μοντέλο Ψυχαναλυτικής Ψυχοθεραπείας που συστήνεται για τη θεραπεία της μέτριας έως σοβαρής κλινικής κατάθλιψης στους εφήβους είναι το Short Term Psychoanalytic Psychotherapy (STPP) ή Βραχυπρόθεσμη Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεία στο οποίο εκπαιδεύτηκα στο πλαίσιο του κλινικού διδακτορικού μου. Το STPP είναι ένα χρονικά περιορισμένο μοντέλο ψυχαναλυτικής ψυχοθεραπείας που περιλαμβάνει είκοσι οκτώ (28) εβδομαδιαίες συνεδρίες μαζί τον έφηβο ασθενή και επτά συνεδρίες μαζί τους γονείς / φροντιστές (χωρίς την παρουσία του εφήβου).

Εργάζομαι με εφήβους και νέους (έως και 25 ετών).

Ψυχοθεραπεία γονέα, φροντιστή και παιδιού

Κατά καιρούς μπορεί να προτείνω την παρακολούθηση του παιδιού μαζί με τον γονέα / φροντιστή του. Η γονεϊκή παιδική ψυχοθεραπεία είναι μια παρέμβαση βασισμένη στο παιχνίδι που στοχεύει στην αντιμετώπιση των συναισθηματικών αναγκών του παιδιού μέσω της ενίσχυσης της σχέσης γονέα-παιδιού. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για μικρότερα παιδιά και τους φροντιστές τους, των οποίων ο συναισθηματικός δεσμός μπορεί να είναι λιγότερο ασφαλής για διάφορους λόγους. Μερικοί γονείς μπορεί να αισθάνονται ότι ο δεσμός με το παιδί τους ήταν πάντα δύσκολος, ενώ άλλοι μπορεί να πιστεύουν ότι η σχέση με το παιδί τους είναι επί του παρόντος υπό πίεση λόγω της έναρξης μιας συγκεκριμένης αναπτυξιακής φάσης ή άλλων εξωτερικών συνθηκών, όπως το πένθος ή το ψυχολογικό τραύμα.

Η γονεϊκή παιδική ψυχοθεραπεία στοχεύει στην κατανόηση των συναισθημάτων και της συμπεριφοράς του παιδιού από τους γονείς ή τους φροντιστές τους καθώς και στην προώθηση νέων τρόπων αλληλεπίδρασης. Αυτή η παρέμβαση μπορεί να φέρει θετικές αλλαγές τόσο στο παιδί όσο και στο γονέα ή τον φροντιστή, προωθώντας μια σχέση εμπιστοσύνης.

Η ανάπτυξη μιας ασφαλούς θεραπευτικής σχέσης με τον φροντιστή και το παιδί, η προσεκτική παρατήρηση του τρόπου αλληλεπίδρασης παιδιού-γονέα, η ανταπόκριση στους διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορεί να επικοινωνεί το παιδί, όπως μέσω του παιχνιδιού,  αλλά και η συζήτηση με τον γονέα / φροντιστή, αποτελούν τα κύρια εργαλεία με τα οποία χτίζεται μια βαθύτερη κατανόηση των δυσκολιών, εντοπίζονται νέοι τρόποι αλληλεπίδρασης και κατά συνέπεια προάγεται ο ‘ασφαλέστερος’ δεσμός μεταξύ γονέα / φροντιστή και παιδιού / νέου.

Συμβουλευτική γονέων / φροντιστών

Σε ορισμένες περιπτώσεις, η παροχή μιας ή και παραπάνω (ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζει ένα παιδί / νέος) συνεδριών με τους φροντιστές ενός παιδιού / νέου μπορεί να είναι πιο χρήσιμη και αποτελεσματική σε σύγκριση με την θεραπευτική δουλειά με το ίδιο το παιδί / νέο. Μερικές φορές, μια σειρά από συνεδρίες με τον γονέα/φροντιστή μπορεί να είναι η μόνη παρέμβαση που απαιτείται ώστε να αντιμετωπιστεί ένα συγκεκριμένο θέμα.

Η συμβουλευτική γονέων μπορεί επίσης να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική σε περιπτώσεις όπου ένα παιδί έχει υιοθετηθεί ή βρίσκεται σε ανάδοχη οικογένεια. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μπορεί να είναι χρήσιμο για τον ψυχοθεραπευτή να προσφέρει κάποιες συμβουλές τόσο στους

 

Μέσα στο κείμενο, οι όροι παιδί, έφηβος, νέος χρησιμοποιούνται εναλλάξ για λόγους συντομίας.

Μέσα στο κείμενο, οι όροι γονέας και φροντιστής χρησιμοποιούνται εναλλάξ για λόγους συντομίας.